torsdag 7 juli 2022

Positivitet.


 Kaffe i plåtmugg, regntunga skyar som drar förbi samtidigt som dom släpper ifrån sej några millimeter. Positiviteten ligger inte på topp idag heller. Gårdagens telefonerande var både positivt och negativt. Försäkringskassan hade tappat bort senaste läkarintyget, som jag märkligt nog hittar inlagt på Mina Sidor hos FK. Jag hjälpte damen hitta det, hon lät inte särskilt tacksam. Tror inte hon förstod vad jag sa. Fortfarande ingen SGI fastställd. Tog ett samtal med Skatteverket. Dom kunde inte ens SE att Fk begärt ut uppgifter på mitt företag. Märkligt tycker jag och det tyckte även de. Och Skattemyndigheten begrep äntligen att det är pest att hamna i kläm. Jag ringde genast min manliga handläggare hos FK och upplyste om att jag själv begärt ut inkomstuppgifter och undrade vart jag skulle skicka de, då fick han fart och kontaktade sin chef som skulle lösa allt inom max 2 veckor. Tror det när jag ser det. Frågade om de behövde förstärkning i nån arbetsgrupp, men jag antar att jag är överkvalificerad för att sitta på FK. Han hummade lite lessamt och kunde i allafall upplysa om att han hade godkänt min ansökan om sjukpenning, bara det att han måste ha klart med SGI. Alltså har jag ont i min axel! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AOdagen

  AOdagen idag och den tillbringades på jobbet. Yrsnö som smälte bort lika fort som den kom. Tack och lov. Annars hade våren varit ännu läng...