onsdag 27 juli 2022

Utan bilen!

 Utan bilen, stannar Sverige! En gammal paroll. Snart stannar detta landet av våra höga drivmedelspriser och elpriser. 

Utan bilen stannar jag! Mitt nödvändiga redskap här i livet! I vintras var det ju kris, nu var det ett smärre läckage. Lite lagomt inkontinent sådär. Men nu är det fixt och färdigt! Service är gjord och glykolen håller - 30 grader!

Precis löst ut min räcer från verkstaden. Och nu är den redo för att möta hösten som kommer. Det känns alltid skönt att verkstaden kollar över bitar som jag inte har kontroll över. Och allt är OK efter besöket. Visst, att lämna bilen på verkstad kostar. Allt kostar. Jag har inte kunskap att åtgärda det som behövdes på egen hand. Då är det super att ha hittat en verkstad som kan förklara för mej så jag begriper, och som gör det lilla extra. Serviceminded, kunden och bilen i fokus. Rätt meckarkille på rätt plats!



HÄR lämnar man bilen i min stad! Alla dagar i veckan! ( Lördag och söndag har han visserligen stängt, och semester har han ibland. )

Men jag är så himla glad över att ha en bra verkstad, nära mej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagens ledighet

 Två lediga dagar får man nästan räkna som lyx. Att göra listan är lång. Det gäller att prioritera. Jag valde först en lång stund vid datorn...