lördag 6 januari 2024

Året....

 Året har tagit sin början och verkar rulla på ungefär som det brukar.


Pysslar med lite bokföring som strax ska in till revisorn. Jag förbereder under året, månadsvis, så att sammanställa och få till det sista innan inlämning tar bara nån timme. 


Längst tid tar inventeringen. Det räknas garnnystan, mattor och tygkartonger. Jösses vad med material jag har! På gott och ont. Men för det här året finns en plan.



Gårdagen blev det lite bakning. Yoghurt som var sen förra året fick bli vätska i limpan och skrumpna äpplen hamnade i muffins. Fick även till några matlådor. 


Det här vaknade jag till i morse. Nu är kaminen och pannan laddade. En skön värme sprider sej inomhus. Och att det är + 9 vid fönstret inomhus är inget märkligt. Gammalt hus, gamla fönster, då blir det så. 

Solen strålar ute och det är faktiskt magiskt vackert när snön gnistrar. Bara det nu inte var så kallt. Framåt veckan ska det vända och temperaturen ska ligga på + utomhus. Omslag är heller inte bra. Under dagen ska jag ta mej ut och hämta lite hö från skullen. Får se om hararna vill ha en liten gömma i trädgården där de kan sitta och mumsa. Just nu finns all mat under snön. För att inte prata om de stackars rådjuren som verkligen har det svårt i djupsnön. På sikt ingår det även att mata fåglar. Men inte i år. Nån måtta får det vara på min vänlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...