torsdag 30 maj 2024

Pixel.

 Du vet en pixel, såna där små irriterande fyrkanter som poppar runt i tvrutan ibland när det är atmosfäriska störningar.... Såna kan jag få ibland i mitt synfält. Antagligen av stress... Inte antagligen utan de ORSAKAS av stress... Just så hade jag när jag fick min stroke för snart 14 år sen.

Igår pixlade det rejält i synfältet när jag jobbade. Det gäller att bita ihop, djupandas, tänka bort symptomen och hoppas på att det lägger sej. Ett jäkal dumt resonemang. Jag skulle naturligtvis omedelbart knallat ner till chefen och sagt att nu går jag hem. Och är hemma tills stressnivån lagt sej. Men det gjorde jag ju inte. 

Tur var väl det för kollegan blev hemringd till sjukt barn. En för laget, inget för jaget.

När ska jag lära mej då?











Förra helgens utflykt i bilder. Skultuna messingsbruk för shopping ( Jepp, sommarens Muminmugg ) Och lite lunch... Sen Erik Larsgården i Brovallen för gofika och samtal om livet och annat...
Så välgörande för själen... en hel helg att bara vara....

Och sen den här obehagliga stressen på det. Så fort man är tillbaka på jobbet.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...