fredag 31 maj 2024

Kattvakt.

 Senaste veckan har jag varit kattvakt åt sonens små fröknar. De fullkomligt hatar mej. Men efter att gått ut och in sen i måndags så blev nyfikenheten för stor för den ena damen så hon tog sej ner från sin utkik ovanpå en garderob för att kolla in mej. 




Hon är galet söt det lilla livet. Till och med så att hon satt stilla i klätterträdet så jag kunde klappa henne. Kompisen däremot höll utkik från  garderobstaket. 

Nu har snart mina två lediga dagar runnit iväg. Fått planterat ute. Klippt massa gräs. Nyss kom en regnskur med lite åska så jag har haft innejobb en stund. Tomaterna vill ha hinkar att bo i och min nyinköpta rosa fläder vill gärna komma i jorden.




Sen hittade jag en jättepåse med ringblomsfrön som ska få sällskapa med Alfreds pumpor i hans sommarprojekt! 

Sysslor finns, ska tiden räcka till allt jag planerat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...