tisdag 4 oktober 2022

Mera lyx....

 Helgen innehöll en massa lyx. Ibland har jag svårt att begripa vart lyxen kommer ifrån.  ( Fast det vet jag ju ;) Jag är inte bortskämd med att få ligga på soffan i lugn och ro, bli severad fika ( Med kakor som jag liksom lyxat tillbaka, ja, jag försöker ge igen ) Frukosten är klar när jag kommer upp, Middag och lunch är planerad och blir tilllagad. Och den här helgen blev bilen tvättad och lyktglasen polerade. 



Jag är så van vid att hela tiden rusa runt på jobbet och privat för att andra ska ha det bra. Curlar både åt höger och vänster. Vet att jag borde göra DET, men dyker nån upp som behöver hjälp så struntar jag i detet , släpper allt och tar hand om människan / situationen.

Det skaver och gnisslar lite i mej att hantera den här nya situationen jag hamnat i av att nån tar hand om mej. Och det kommer att ta tid att känna sej bekväm i det. 

Att ha givit största delen av sitt liv till att få är en stor omställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sköna maj....

 Nu när maj gjort sitt intåg hoppas jag att vi slipper mera snö. Just nu verkar det lovande.  Bästa kollegan kom tillbaka efter en resa till...