måndag 3 oktober 2022

Riktig lyx!


 

En riktig lyx är bokbussen som kommer en gång i månaden med en kasse utvalda böcker. Antingen mejlar jag vad jag vill läsa eller så plockar Björn på bussen ihop en kasse åt mej. Nu har jag haft den här förmånen några år, så han vet vad jag vill ha att läsa. Nu tänkte jag läsa mer av den här författaren. Läst hennes senaste bok och  den sträckläste jag. Väldigt lättläst och lätt att komma in i handlingen. Sånt är skönt, när hjärnan inte orkar ta till sej för mycket information från en bok. Det får inte bli för tungt, och man måste komma in i handlingen på en gång. Annars har jag svårt att minnas vad jag precis läst om jag lägger ifrån mej boken. Då får jag läsa om. Vilket tar tid och retar mej.

Retar mej att jag inte minns föregående kapitel. Jag vill tro att det har med min stroke att göra. För det kom efter det. Min läkare däremot säger att det lika gärna kan röra se om stress, då proppen med största sannolikhet kom av stress.

Nånstans inom mej kan jag tänka att jag håller på att bli dement. Men då skrattar min doktor. Lika gott skrattar hon när jag svarar på frågan om hur jag mår. Då svarar jag alltid bra. Å då skrattar hon och säger att hon är min läkare och hon vet minsann hur jag mår.

Det känns bra, att nån vet, att man inte ideligen behöver förklara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sköna maj....

 Nu när maj gjort sitt intåg hoppas jag att vi slipper mera snö. Just nu verkar det lovande.  Bästa kollegan kom tillbaka efter en resa till...