onsdag 16 november 2022

Årets julklapp!


 

Tydligen har det stickade plagget blivit årets julklapp. Superskoj och en eloge till alla som stickar! Inklusive mej själv då. Här stickas det mest sockor å nån vante. Jag är ingen fan av att stcka större plagg. Mitt tålamod är inte så stort. Däremot finns behovet av att just sitta med sin stickning, i lugn och ro, sticka på och se hur arbetet växer. Man har ju kommit fram till att det är nyttigt för det psykiska måendet att just sticka. För min del tar det då stopp vid större plagg där jag säkerligen skulle hinna tröttna och få vansinnesutbrott. Även för motoriken och ledhälsan är stickning superbra. Har precis tagit mej igenom ett artrosskov och motion av lederna har hjälpt jättemycket.

Nu är ju alla former av slöjdande riktiga måbrapiller. Ta virkning, broderi, knyppling, bandvävning, lapptäckssömnad, sy kläder, vävning... Allt det här påverkar dina sinnen och ger stimulans, ro och avkoppling....



Tänk om trasmattor blir årets julklapp 2023, då ligger jag bra till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...