söndag 6 november 2022

Det var just det där med normaltid.....


 

Min vita syren har stora knoppar på gång. Visserligen är det en liten planta än, men jag hoppas den växer sej större. Vita syrener är undebart! Men kanske inte i november. Nu är förhoppningen att det inte smäller till och blir jättekallt så min planta tar skada. Men det visar sej.

Veckan som gått innehöll jobbstart. Och det känns helt ok. Ont i axel och leder, check! Sover dåligt då schemat innehåller sen kväll - tidig morron, check! Annars är det kul att vara tillbaka och träffa alla våra boende och alla kollegor. 



Vi hade samlat material och gjorde dekorationer då det var ljuständning ute i trädgården. Efter hade vi fikastund tillsammans. Väldigt uppskattat.



Fika gjorde jag med besked hos en god vän i veckan. Först gym och sen bananbakelse. Kan livet vara bättre? Och ett par timmar av prat. Den här gråa årstiden gäller det att ta tillvara på det man kan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...