onsdag 2 november 2022

Normaltid.

 Efter att vridit klockan tillbaka en timme så har vi återgått till normaltiden i detta landet. Kan vi nån gång få ett slut på detta tramset? Ta ett beslut på vilken tid som ska gälla, nu kom ju en pandemi ivägen och sen Putins utbrott. Men de bästämmande hade ju kunnat haft ett Teamsmöte och kommit överens? Hur svår kan det vara?

Jag ska vrida mitt liv tillbaka till normalläge på fredag. Då väntar jobb igen. Och axeln? Sitter kvar, molar och värker emellanåt. Nu har jag ju varit semestrande och tagit dagen som den kommer, då kan man anpassa sej efter dagsformen.

Det som har funkat allra bäst är hård träning, hård belastning, som nu några dagar, ett par timmar med motorsåg får axeln att göra djävulskt ont och bli bortdomnad. Och när den domnar så känns varken axel eller arm. Vet inte hur det fungerar, vet inte om det är nyttigt. 




Nu ska jag dra på mej stassen, på med hjälm och hörselskydd å dra igång.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...