måndag 21 november 2022

Nu blev det vinter...


 Det började ju lite smått och sen bara fortsatte det. Och jag antar att detta inte kommer att ligga kvar. Det brukar inte göra det. Men visst är det galant och mycket ljusare blir det ju när vi får lite vitt.



Den här mannen har ingen aning om vad snö innebär. Han kommer knappt att få koll på det den här vintern heller. Men nästa år. Då jäklar!



På min agenda idag står vedkörande. Bästa skottkärran har punktering så nu har jag skruvat av axeln med hjulet på. Ska fixa ett nytt i veckan. Till veden åkte en pulka fram och fick tjänstgöra. Å så mycket lättare det blev att få in veden, jämfört med skottkärran i snön. Fast man fick ju ta några vändor. Inget gym idag alltså.

På dagens att göra stod ochså att åka in till stan och byta däck. Men sonen hade bestämt i ottan att i detta väglaget så skulle jag vara hemma och han skulle komma förbi efter jobbet och skifta hjulen. Då blir man glad och rörd, har börjat förbereda och hämtat en domkraft.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...