lördag 15 juni 2024

Nedräkning.

 Igrå var jag med på två av barnbarnens skolavslutning i lilla byskolan Kila. Som faktiskt har det här läsåret huserat 124 elever. Och som naturligtvis ska läggas ner. Fattas bara annat, allt ska centraliseras i besparingssyfte. Hejja Sala Kommun!!! Nåvär, avslutningen hölls i kyrkan mitt i byn, Kila kyrka.



Med så många barn så blir det knapert om utrymme. Tur att man kan sin kyrkobyggnad, så jag smet upp på orgelläktaren. Nu är det ju ur brandsynpunkt inte lagligt att göra så. Men så ofta besöker jag inte kyrkan och jag betalar kyrkoskatt. Tycker faktiskt det är rätt ok av mej.




Dagen till ära hade jag en favvoklänning ni sett tidigare... Jajjesemensan, den har varit på Louvren  och strosat runt. Så kan det vara och så kan det bli. Att ett begagnat påslakan. Från IKEA. Inköpt på Myrorna i Västerås förvandlades till en klänning och en storskjorta! Som fick åka med till Paris. Så här i efterskott borde jag kollat på märkningen i vilket land påslakandet producerades en gång i tiden, men det kanske man kan kolla på någe vis... Återbruk delux och jag älskar bägge skapelserna.

Nu har alla barnbarnsungarna sommarlov. Och den här mormorn räknar ner. Jobbar i morgon och sen tre dagar i slutet på nästa vecka. Sen är det min tur att få långledigt.

Hör och häpna, snart kommer mitt schema på 50 %. Då jag blir lite pensionär. Många nerräkningar blir det.... Som jag längtar.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...