tisdag 23 augusti 2022

Mitt livs följetong.


Samma axel, gammal bild. Nu otejpad å klifri. Alla undersökningar är klara. Enligt ortopeden så var det inte det absolut värsta. Ingen direkt skada, nåt sen och muskelfäste såg inte så skoj ut. Men inget som behöver opereras. Röntgen visade inga större skador heller. Framför allt ingen artros, vilket jag har i flera andra leder. Lite märkligt. Det jag har är frozen shoulder. Tydligen kan man få det efter ett axeltrauma som blev vid den där förflyttningen på jobbet i mars.  Nog så illa och nog så smärtsamt. Men inte obotligt och inte så jag måste sluta jobba. Nu blir det smärtlindring till natten, äntligen kan vi anpassa sjukgymnastiken till problemet och chefen och jag kan göra en plan för att återgå i arbete. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagens ledighet

 Två lediga dagar får man nästan räkna som lyx. Att göra listan är lång. Det gäller att prioritera. Jag valde först en lång stund vid datorn...