tisdag 30 augusti 2022

Tystnaden.

 Tystnaden som uppstår vid vaxpropp är märklig. Man blir liksom innesluten i en lite bubbla, Och svarar på sånt som ingen sagt, sjunger för högt och är allmänt avig. Men allt löser sej, Vaxol och spolning av hörselgångarna i morrn, hade föredragit att det var fel på hörapparaten som jag trodde från början.

Tydligen skulle de här små gula raringarna poppa lite när deras skal sprack, och det hörde ju inte jag... Havtorn! Aldrig smakat, aldrig tagit reda på, men jag fick en burk som provsmak och valde att göra marmelad av dem. Det blir säkert gott.



I min postlåda kom mina nya muminmuggar. Wellpappen var bra fuktig efter en riktig ovädershelg här hemma. Jag valde att tillbringa min helg i ett helt annat oväder. Men muggarna fick komma in i värmen och ut ur kartongen då jag kom hem.

Då det här ovädret drog över oss så försvann sommaren och värmen åt nåt annat håll, nu kom mera behagliga temperaturer.Men jag kan lida med de lantbrukare som har kvar att tröska. Runt 70 mm kom det och min regnmätare var översvämmad!


Till hösten behövdes det tydligen nya sockor fick jag ett meddelande om, så  det blev ett dyk ner i mitt garnlager. Nu får jag sticka på så ungen inte förfryser sina fötter. För tydligen är det så kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagens ledighet

 Två lediga dagar får man nästan räkna som lyx. Att göra listan är lång. Det gäller att prioritera. Jag valde först en lång stund vid datorn...