onsdag 28 augusti 2024

En sämre dag...

 En sämre dag vägs upp av gårdagen slit,,,,


Lycklig unge kom i cykelkärran med sin far och krävde bulle. Samt provsmakning av äppelmoset. Det hela utföll till belåtenhet. Så i morrn får farmorn mosa än mer äpplen.

Diskmaskinen kom, installerades och felanmäldes. 



Ett evinnerligt tjut och en felkod. Vilket resulterade i att jag fick riva utloppet under diskbänken och hittade inget fel. Enligt säljaren kan det vara nån magnetventil, så tekniker är beställd.



Renovering av garage är dock på frammarch. Snickaren gör det finfint. Kommer att bli som nytt. 

Själv surade jag ihop efter diskmaskinincidenten. Lastade skottkärran full och fyllde på inför hösten i vedförrådet i källaren.

I morgon blir det mera mos, förhoppningsvis en funkande diskmaskin och en snickare som vet vad han gör,......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...