lördag 17 augusti 2024

Födelsedag...


 En av våra tidigare boende, en äldre dam, använde sin padda till Mahjong... Och till en massa andra saker. Hon Googlade massa, läste tidningar, kollade Youtube, tänk att få vara så alert då man är över 90 år. Tidigare i år avled just den här damen. Lämnande ett stort tomrum efter sej. Så är det, man blir alltid berörd då nån boende somnar in. På ett eller annat sätt. Nåväl, hon anvnde Mahjong som sinnesförströelse och avkoppling. Naturligtvis introducerade hon mej, och jag blev fast. När det är tungt i huvudet så sitter jag framför datorn och spelar lite. Total avkoppling. Man behöver bara passa ihop par. That´s it! Idag blev det en stund. Efter tre dagar på jobbet behövs, avkoppling.





Sen intog den här gynnaren mitt hem. Han sover hos sin "mormor" i natt. En väldans personlig katt, Hemingway.... Tillhör yngsta dottern. På katters vis intar han liksom mitt hem med en viss självklarhet. Jag som inte ens gillar katt, är väldigt förtjust i den här mannen. Ska bli jättespännande att se om han vill sova hos mej i natt. För det gör han tydligen hemma hos sej, i sitt hus.



I hans hus är det nämligen födelsedagsfest. Dotterns särbo fyller lite jämt så vi firar honom idag. Hemingway är ju en innekatt så han fick helt enkelt åka hem till mej.

Nu har vi kalasat i flera timmar  och jag är hemma igen. Massor med god mat, gott bröd, tårta och annat. Nu ska vi slöa i soffan kissen och jag... Sen får vi se om det passar herrn att sova med mej i natt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...