fredag 16 augusti 2024

På rymmen......

 Mycket i livet är på rymmen just nu... Häromdagen var det degen...




Till slut sansade vi oss och det blev andra bullar när jag fick bestämma.





Kanelsnurror, en hel jäkla driva! Jag har en svärson som fyller idag, han önskade sej bullar. Det ska han få. Alldeles strax ska jag sätta igång med tårtbottnar till samma svärson.












Jag tittade till pumpalandet här en kväll efter jobbet, de slingrar sej som liggande lianer. Blommar massor och inne bland de stora bladen skymtar pumpor av skilda slag. Det kommer att bli otroligt spännande att se hur stor skörd vi får och vad vi ska hitta på med vår frilandsodling nästa år.




Själv rymde jag härifrån alldeles nyss. Dörren slog igen och PANG så var det semester. Två hela veckor ska jag ha lite ledigt. Eller jag ska inte lönearbeta. Utan jobba med annat. Och försöka vila lite innan hösten. Från september blir det halvtidsjobb och pension. Både kommunalare och stadsanställd..... 

Helt utmärkt känns det.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...