måndag 26 augusti 2024

Hemma igen....

 Allt har ett slut, så även denna resan. Sista dagen känndes det som om hösten slagit till. 


Låga moln, lätt duggregn obefintlig sikt. Men det kan ochså vara vackert. 



Hemma hade blåsten slagit till och kraschat mina hibiskusar. Nu får jag köpa nya krukor. Igen. Alltid tänker jag att de ska stå på trappen, inte på pallen när jag far iväg. Men i vanlig ordning glömdes det bort. Inget verkar brutet så det blir till att trycka ner dem i nya krukor.



Min yppiga madam fläder fick sej en omgång igår.



Kvar blev en stubbe. När jag härjat klart med motorsågen. Och en hel hög med ris. Förmodligen växer busken upp igen, och idag knackade snickaren på. Han ska göra vid taket och panelen, därför blev det en liten lätt beskärning av flädern.

Idag är det löningsdag. Döm om min förvåning när pensionspengar redan ramlat in på mitt konto. Märkliga känsla. Dom åkte ut lika fort igen för räkningarna har betalats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...