måndag 16 september 2024

Det blev ju inte bättre....


 

Efter att ha pinat sej igenom en helg med värk så blev det ett till besök hos tandläkaren. Efter ingreppet svullnade käken upp rejält och det blev svårt att svälja. Förmodligen nån form av infektion, som dock inte syntes på röntgen. Men i väntan på nästa veckas besök hos ordinarie tandläkare så blev det en kur antibiotika. Redan efter första dosen märktes det skillnad.

Gårdagen tillbringades på jobbet. Ändå, trots värk. Tog lite minustid för att hinna till tandläkaren. Men vilken morgon....



Att vakna och hitta de här tre inne på tomten känns fint. Märkt av att utan hund så vågar sej djuren längre och längre in närmare huset. Inte ovanligt att de knallar rakt över gräsmattor, äter äpplen under äppelträdet, hararna trycker i hallonhäcken och far upp när man kommer ut. Rovfågel finns det dock gott om för de har slagit en och annan harpalt på gården. Man ser spåren efter striderna.



För övrigt är lingonskörden ordnad. 15 hela liter, köpt och betalat, nu i frysen för att förvandlas till sylt under vintern. Gott att ha och så tacksamt att kunna ha förmånen att köpa av de som plockar. 

Nu väntar några lediga dagar så jag ska se till att få i mej min antibiotika och krya på mej. Sen tar jag nya tag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...