onsdag 25 september 2024

Plötsligt händer det...


 

På sistone har jag inte varit särskilt flitig i vävstolen. Sommarhalvåret är en knepig tid då det är massa andra aktiviteter. Visst, att väva trasmattor är ett av mina yrken. Men lusten att väva har varit lite på spar ett bra tag. Den där lusten är så himla viktig. Jag kan inte bara sätta mej och dunka ihop en matta. För mej är skaparlusten högst viktig. Annars känns det faktiskt då jag klipper ner och rullar ut. 

Vilket faktiskt hände igår innan föreläsning och kvällsjobb, jag klippte ur. Tre mattor!



En ganska stadig rulle. Spänningen är olidlig då man rullar ut den. Vad har jag missat? Är nåt snett? Känns mattan som en platt skapelse från nåt billigt varuhus? Har jag lyckats hitta själen i den här mattan?






Det blev ju så bra! Känner mej så himla nöjd! Nu väntar finputs, en matta ska ha kantband och två får fransar. Sen kan de få flytta hemifrån. 

Nya skapelser finns redan planerade, redo att vävas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Höstresa.

Igår företogs en resa upp i Dalarna. Favoritlandskapet. Största anledningen var besök på Insjöns Väveri.  Den här pyttelilla butiken, med ti...