måndag 2 september 2024

Höst.

 Idag vaknar jag med verkliga höstkänslor. Dimmigt och hög klar luft. En verklig favoritårstid. Vedförrådet är fyllt inomhus, sista vedhögen är inforslad i vedboden. Lite städning utomhus i trädgårdsland och på vedbacken. Förhoppningsvis får jag lite hjälp med att kapa grova stockar så kan jag klyva och fylla förrådet till vintern 25 - 26.


Tröttnar liksom aldrig på att titta ut i dimman. 

Snickaren jobbar på med sina projekt. Det kommer att bli bra. Helt utmärkt.  Jag fortsätter denna veckan med att vara pensionär.  Det går också bra. Man kommer in i nån lunk som är ganska behaglig.  Började igår med en att göra lista som jag kan bocka av sysslor på. För sysslor finns, att vara pensionär är ju inte bara att vila sej och ta igen sej. 

Diskmaskinen är ännu inte åtgärdad, i morgon en vecka sen felanmälan och det är nåt större fel på internet. Jaja... antagligen löser det sej så småningom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...