måndag 9 september 2024

Riktig pensionär....


 



Tårta och blomster på den riktiga pensionsdagen är ju inte helt  fel. Fast det känns med rätta skumt. Att man uppnåt sån hög ålder. Men det här livet är nåt man verkligen kan vänja sej vid. Lite lata dagar, göra lite som man vill.  Annars inleddes firandet igår redan då en son bjöd på lunch/middag ute.






Mums så vansinningt gott! Och mättnaden räckte ända tills i morse, faktiskt. 

Dagen innan kvällens firande har spenderats med snickaren, han börjar kännas som en hustomte. Lite överallt är han och spikar och donar. Helt enkelt toppen! Just idag så började han med min födelsedagspresent till mej själv, nytt golv i hallen! Det förra var sisådär 53 år och hade verkligen gjort sitt. När jag nu ändå shoppade egen födelsedagspresent så passade jag på att ta en julklapp på en gång : nytt golv i köket! Jippi så fint det blir! Bjuder på ett inlägg endera dagen då golvet är på plats!

En som verkligen bjöd till ikväll var Alice.... Hur mycket har inte jag  skjutsat henne, nu är det dags att skjutsa tillbaka, tur man har stor gårdsplan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...