lördag 14 september 2024

Första dagen på jobbet....



Nu är vi väl inne rejält i hösten. Igår var första dagen på jobbet, efter semester och ledig vecka. Tidigt som sjutton och kyligt med en liten läcker snöstjärna i displayen på bilen. Dessutom en förfärlig tjocka som det heter på sjön. Nu tar ju jag lilla grusvägen fram till byn, men ur dimman skuttar plötsligt ett rådjur. Det var inte ens nära, jag hade god marginal. Dessutom ingen hastighet, man vet inte vad som dyker upp. 

Första dagen på jobbet avlöpte utmärkt! Grötkok, duschar, omvårdnad och samtal. Just samtalen är så viktiga för mej, och jag tror för våra boende. Det är så viktigt för dem att bli sedda och bekräftade varje dag. Som våran en farbror.... Kommer knallandes, sugen på sin gröt... Ser att jag bytt ljus i våra ljuslyktor på borden. Utbrister : Det syns att du är tillbaka, nu blir det ordning med tända ljus på morgonen! Där, precis där blev mitt hjärta jättevarmt! Det behöver bara vara det lilla som gör skillnad!

Såna här dagar påverkar inte utetemperaturen .......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...