lördag 20 juli 2024

Avklarad jobbvecka.

 Första veckan efter semestern avklarad. En vecka med både ris och ros. Mycket har funkat under sommaren. Mycket har inte funkat. Det är lite småbränder att släcka här och där. Folk sjukskriver sej 10 minuter innan de ska börja jobba, vikarier är det dåligt med. Bara att bita ihop och göra sitt bästa. Den här sommaren har varit hemsk, med ett långt skov i min artros. Det brukar bli bättre sommartid då det är varmt. Men icke. Och efter första dagen på jobbet hade jag gått så mycket så mina höft och bäckenleder protesterade. Bara att knapra i sej lite Alvedon och smärtan blir uthärdlig. Dock påverkas sömnen så det har varit lite zombievarning. Då gäller det att dubbelkolla allt på jobbet så det inte blir galet med mediciner allar annat.

4 veckor kvar.....

I helgen blev det utflykt med väninnan. Efter många års funderingar kom vi iväg till Lata Pigan utanför Enköping. En retrohimmel! Tyger, prylar , kläder..... I mångder. Och då menar jag mängder! Mina döttrar förfasar sej över mina mängder med textil. Det här var nåt helt annat. Priserna hon har ligger förmodligen helt rätt, med tanke på läget på butiken och närheten till huvudstaden. Här skulle det vara svårt att få ut de pengarna för godbitarna jag har. Men jag har massor av det hon hade i sitt sortiment. Och massa tyger som fanns i butiken har jag strimlat och glatt vävt mattor av. Tygerna var värda en slant... Men otroligt skoj att bläddra runt bland galgarna och hitta mamma, mormor och mostrarna på var och varannan galge. För att inte tala om alla granntanter här hemifrån.

Jag rekommenderar ett besök hos Lata Pigan. Men se till att du har massor med tid. Tid att leta runt om du vill fynda. Bra är ochså att veta VAD du letar efter för det finns som sagt mängder av allt!










Nu laddar jag för ännu en vecka jobb. Har en massa som måste lösas och ordnas inför hösten. Ska ta ett djupt andetag och bita ihop och fixa.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...