söndag 7 juli 2024

Lycka!


Igår hade jag besök av den här lille mannen. Som tydligen blev överlycklig av att komma till farmor och äta bulle. Han provsmakade saft av fläder och jordgubbar. Som blev urgod! 




Under eftermiddagen påbörjade jag ett projekt av en passande gardin. Ska bli skoj när det blir klart, fick lov att beställa lite material, även om jag har massor i mina gömmor så fattades det ändå till den här skapelsen. 



Idag har jag kommit till skott och väver vidare på den här skönheten. Egentligen hade jag planerat utejobb, men det regnar och skurar och blåser halv storm. Just blåst är påfrestande för mej och min hjärna. Jag får sån fruktansvärd huvudvärk av sånt här väder. Alvedon i all ära, det dämpar, men det hjälper inte fullt ut. Och ingen läkare jag träffat kan förklara varför min skalle reagerar på just blåst. Det är som det är tänker jag. Tur i allafall att jag är hemma och kan ta en vilostund emellanåt. Som nu, skriver några rader här och fyller på med lite fika. Fika är bra! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...