torsdag 4 juli 2024

Ingen rast och ingen ro.....

 Semester med ro och vila... Nja... nåt lär man ju hitta på, det finns saker att göra hela tiden. Om man vill. Annars kan man hålla sej lugn och ladda inför kommande arbetssäsong. 






Lite tillsyn av pälsbarnbarn har det blivit. Nu är ju inte jag nån kattmänniska men lite mat, städa låda, och lite mys får man ställa upp med. 




En omgång tekakor fick jag till ... tur det regnar emellanåt... Men när det klarnar upp, då väntar utejobb.





Tanka upp och dra igång röjsågen för att röja gräs där det inte går att klippa. Köpte ju ny röjsåg förra året. Valde även denna gången en Husqvarna. Inte värstingmodellen. Men den har alla funktioner som jag behöver. Gräsklinga och röjklinga, en hyggligt stark motor, låg vikt och easystart. Selen däremot är rena fiaskot för mina dåliga axlar och min taskiga nacke. Har selen kvar efter förra sågen och den är ergonomiskt bättre så det är en faslig tur. Tänker man efter så är det här big nono för min kropp och mina leder. Man fasligt skoj! Och sluta tänker jag inte göra!




Idag slog jag till på en driva bullar! Degen fick jäsa medans jag hämtade bilen hos verkstan. Igen... Fast denna gången var det inget fel på min pärla, utan en vanlig årlig service.

Jag är ungefär halvägs genom min semester och kan inte fatta hur jag ska få tid att jobba.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...