måndag 1 juli 2024

Första semesterveckan.

 Vi har haft nästan en hel vecka semester tillsammans. Nu jobbar särbon medans jag semestrar vidare. Självklart tillbringade vi  de här dagarna i stugan. Vi la ny trall... Det har jag aldrig gjort, och det gick ju bra....




Mitt projekt med att måla hall får vänta tills längre fram. Trallen var viktigare den här gången. Vi har haft lite besök av goda vänner. Så det har blivit mat och dryck, samtal till långt in på natten. 




Nån dag tog jag lite extra ledigt och satte mej och bara tomglodde på träden, lyssnade på vinden som for genom trädkronorna. Det man hoppas på är att vinden ska blåsa rent alla tankat i skallen och att man kommer in i nån slags semestermood.... Men inte då.... Den riktigt önskade ledighetskänslan infann sej inte riktigt. Sinnena är på helspänn tidvis och tankarna mal. Den här våren har varit tung på många sätt..

Nu har jag hela två veckor kvar av ledighet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...