måndag 29 juli 2024

En vanlig måndag...

 En helt vanlig måndag kan innehålla så mycket. Det kan börja som en helt vanlig måndag med jobb. Lite grötkokning. Våra boende vaknar, en efter en. Nån ska duscha, man hinner sitta ner medans man ger medicin och småprata lite. Ett samtal på sängkanten om hur natten varit. Lite så är mitt jobb...



Jobbar man på så får man baka, det är sen gammalt. Det är ju det här jag gillar bäst... Hembakat, det blev en rulltårta med äppelmos, en favorit, sen en sockerkaka med choklad och vanilj. Mumsigt eftermiddagsfika.....





Efter jobbet hann jag ut i Alfreds pumpaland. Nu växer det så det knakar! Pumpor verkar det bli i allafall av  vårat lilla experiment. 

Sen bar det ut på tur och shopping. Nåt som inte var planerat alls. Men väldans välkommet. Vi förlustade oss i Västerås några timmar på kvällskvisten Stina och jag.


Denna fantastiska unge som klipper högskolepoäng efter högskolepoäng. Nya kurser väntar till hösten. En ambitionsnivå utav sällan skådad art! Alla mina ungar har ett driv, det är jobb, livsprojekt och annat. Det är så skoj att se hur livet kan bli. Så man får nypa sej i armen av lycka.

Dock gick jag nog segrande ur shoppingrundan igår. Jag har ochså oanade kvaliteér och kompetens.

Tre veckor kvar av heltid. 10 arbetspass på dessa dagar. Nya schemat inne på min rad. Lättnadens suck, till helgen ska det firas med bubbel......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Framsteg.

Jag gör framsteg i mitt tillfrisknande. Knaprar mina tabletter och mår satans illa. Kräkvarning mest hela tiden. Nåväl, tandvärken är så got...